Follow me on instagram

© 2016 Your Business Name!

Har du sovet godt i natt?

God søvn er helt grunnleggende for din og min livskvalitet. Derfor er Bandagistene opptatt av å tilby gode puter og madrasser som sikrer perfekt søvn.

 

Du og jeg bruker en tredjedel av livet vårt i senga. Derfor er det viktig med gode senger, gode senger, madrasser og puter som gir kro

 

ppen nødvendig støtte og hvile. Og det handler ikke bare om å få nok søvn, men dyp og god søvnkvalitet.

God søvn er effektiv medisin uten bivirkninger

Når du ligger og sover skjer det en masse ulike ting inne i kroppen din som bidrar til å holde oss sunne og friske fordi god søvn:

  • Setter ned energinivået
  • Gjenoppbygger kroppens vev
  • Styrker immunforsvaret
  • Lagrer opplysninger i din hukommelse
  • Holder blodkarene i form
  • Regulerer appetitten
  • Holder humøret oppe
  • Smugtrener koppens muskler

Vi som er voksne trenger mellom syv og åtte timers god søvn hver natt, mens barn har større behov. Så kryp under dyna og la kroppen få skikkelig service mens du sover.

Muskelterapeuten fikk bedre søvn

Merete Weng er muskelterapeut på Naprapatklinikken i Lillehammer og sykepleier ved medisinsk hjerte- og slagavdeling på Lillehammer sykehus. I tillegg er hun en av de beste motbakkeløperne i Norge. Men på grunn av det høye aktivitetsnivået, og en dårlig madrass, fikk hun etter hvert problemer med både søvn og rygg.

– Jeg tok søvn som en selvfølge og tenkte at søvn er søvn, men nå forstår jeg at bildet er mer sammensatt. Etter at jeg fikk meg ny trykkavlastende madrass fra Tempur® har jeg fått mye bedre søvnkvalitet. Den trykkavlastende madrassen har fjernet ryggplagene jeg slet med og jeg merker at jeg sover mye bedre og dypere, forteller hun.

Med god madrass sover du dypere og bedre

Norske Bandagister anbefaler Tempur madrasser for deg som vil ha bedre søvnkvalitet. Disse madrassene er laget av et fleksibelt materiale som reagerer på vekt og temperatur. Derfor former madrassen seg slik at den gir akkurat din kropp unik avlastning, støtte og hvile. Resultatet for deg er at du får dypere søvn og bedre søvnkvalitet.

– Jeg bruker mye tid på trening og derfor blir det å sove godt svært viktig for meg, understreker Merete Weng. Ved å legge treningsøktene til formiddagen tar jeg meg tid til en liten dupp i sengen før jeg skal på jobb som sykepleier. Med en skikkelig madrass blir det god effekt av slike korte dupper i senga etter en knallhard treningsøkt.

Dette blogginnlegget bygger på en artikkel i Livskvalitet nr 2/2015 og artikkelen «Slik virker søvn» fra nettstedet Forskning.no

mm
Produktsjef i Bandakjeden
Ingen kommentarer

Legg igjen et svar